FacebookTwitterВконтакте
Вхід / Реєстрація

Кулінарні новини

 
&nbps;

Кулінарні новини

Повернутися до усіх новин
 

Міжнародні мережі фастфуду не встигають вийти на український ринок до Євро-2012

10 травня 2012

Міжнародні мережі фастфуду не встигають вийти на український ринок до Євро-2012

Міжнародні мережі ресторанів швидкого харчування і кав'ярень, в планах яких був вихід на ринок України напередодні Євро-2012, не встигає зробити це в строк.
У більшості випадків ресторанним мережам не вдається домовитися про прийнятні умови співпраці - міжнародні компанії лякають ризики ринку, а локальні не можуть гарантувати високі темпи розвитку, повідомляє «Коммерсант».

Інтерес компаній до України як крупному ринку був завжди, але особливо його підігрів чемпіонат Євро-2012, який, здавалося б, повинен прискорити процес появи на перспективному для міжнародних компаній ринку ще не присутніх на ньому мереж фастфуда. Однак для більшості ресторанних мереж зробити це в короткі терміни виявилося не просто, і тепер учасники ринку і експерти очікують появи зарубіжних компаній на Україну протягом найближчих кількох років.

Про плани щодо виходу на Україну в минулому році заявило рекордна кількість міжнародних мереж ресторанів швидкого харчування і кав'ярень. На початку цього року мав відкритися перший заклад Subway - найбільшої в світі мережі за кількістю ресторанів (більше 35 тис. точок) і третьою за величиною - KFC (більше 25 тис. точок). Крім того, переговори з місцевими партнерами вели мережі Starbucks, Burger King, Dunkin Donuts і Vogue-cafe.

В даний час з міжнародних компаній сильні позиції в країні тільки у McDonald `s і Domino` s Pizza. В цілому на Україну працює до 1000 ресторанів швидкого обслуговування різних форматів. При цьому близько 80% обороту припадає приблизно на 300 закладів, що належать 3-4 найбільшим компаніям. За оцінками експертів, потенційно ринок може вирости вдвічі.

Зараз більше десяти великих закордонних мереж шукають приміщення для своїх закладів, але відомо, що жодна з них до чемпіонату Євро-2012 вже не встигає.

Більшості компаній не вдається домовитися з місцевими партнерами. Так, KFC планувала відкрити перший ресторан, надавши франшизу компанії «ФМ Груп» (мережі ресторанів «Дрова», «Кава Тайм» і «Папа Джон»). Проте сторони не змогли прийти до згоди, тому що мережа встановила роялті в розмірі 6-7% річного обороту. Не увінчалися поки успіхом і переговори Burger King з компанією «Бургер Рус» (володіє правами на розвиток мережі в Росії). У мережі наполягають на відкритті сотні закладів за перші кілька років роботи, а місцевий партнер не може гарантувати такі темпи. Мережа ресторанів Subway також не змогла знайти партнера.

Терміни окупності ресторанного бізнесу на Україну вище, ніж у багатьох країнах світу, тому локальні партнери в більшості випадків не можуть гарантувати міжнародним компаніям високі темпи розвитку, відзначають експерти. Крім того, орендні ставки на комерційні площі в Києві - на рівні найбільших міст Європи та Росії, а прибуток - в 2-3 рази нижче. Щоб відкрити 2-3 точки, необхідно інвестувати мінімум $ 2 млн, а повернути їх можна буде тільки через 4-5 років. Але деякі експерти не згодні з цією точною зору, відзначаючи, що в США термін окупності вище - 5-7 років, а наші бізнесмени хочуть повернути вкладені кошти якомога швидше, максимум за два роки, і тому рідко погоджуються на такі умови.
До того ж деякі локальні компанії не впевнені в швидкому і успішному розвитку зарубіжних мереж через те, що ресторанний ринок України ще не остаточно відновився після кризи. У кризові часи в закладах різко впала відвідуваність і середній чек, причому якщо відвідуваність зараз відновлюється, то середній чек продовжує падати, відзначають учасники ринку. Проте деякі експерти вважають, що низьке споживання - міф, який ресторатори поширюють серед міжнародних партнерів, щоб отримати більш вигідні умови співпраці. Втім, в McDonald `s визнають, що через нестабільну політичну та економічну ситуацію інвестиційна привабливість Україна поки невисока.

Незважаючи на те що мережі не встигнуть вийти на ринок України до чемпіонату, швидше за все їх інтерес до ринку збережеться. Експерти очікують, що компанії будуть продовжувати вести переговори про розвиток по франчайзингу. Оскільки деякі мережі, такі як Subway, принципово розвиваються саме за цією схемою. Прикладом такого розвитку на Україну може служити мережа Domino `s Pizza, яка розвивається в партнерстві з українською« Пузатою хатою ». Але все ж на Украіні цей спосіб поки недостатньо поширений, оскільки багато закордонних мережі побоюються недотримання договорів з боку місцевих компаній і вважають цей ринок складним. Для розвитку по франчайзингу необхідна стабільна економіка і законодавство, що гарантує дотримання прав обох сторін, відзначають експерти. В даний момент франчайзинговий бізнес на Україну регулюється Цивільним і Господарським кодексами. Проект окремого закону «Про франчайзинг» був ініційований Кабміном і зареєстрований у Верховній Раді ще в 2001 році, проте з тих пір так і не розглядалося. На думку президента Федерації розвитку франчайзингу Україні Олег Лащука, після прийняття такого закону міжнародні мережі прискорять процес виходу на український ринок.

Що стосується підготовки місцевих мереж та закладів до Чемпіонату з футболу Євро-2012, українські ресторатори з особливою ретельністю готуються до проведення даного заходу. До Євро-2012 в українських ресторанах монтуються екрани для перегляду матчів, працівників закладів навчають англійської мови, а меню скорочують до найпопулярніших під час проведення футбольних матчів страв - пива і закусок. А деякі українські ресторатори зайняті розробкою спеціального меню, назви страв якого відображають футбольну тематику і розраховані на вболівальників з різних країн. Так, у традиційному меню кафе «Соляна печера» з'являться нові піци: «Штрафний» з ананасами і куркою, м'ясна «Пенальті» і «Кутовий» з морепродуктами. Крім того, до них додадуться набори для вболівальників: «Український фан» - пиво і бутерброд з салом, «Французький фан» - пиво та сир фрі, «Шведський фан» - пиво і смажені ковбаски, «Англійський фан» - пиво і тости з сиром і часником. А в меню ресторану розважального комплексу «Авалон» до початку Чемпіонату додадуться 16 національних страв країн-учасниць Євро-2012. У міру вибування команд з Чемпіонату блюда будуть «вибувати» з меню. Дві страви, які опиняться у фіналі турніру, введуть в постійне меню.